top of page

Marketing basics essentieel voor rendement

✓ Voor een werkbare strategie

✓ Duidelijke propositie. Super belangrijk.

Goed marketing plan voor succes

Doel:

Aanscherpen waarde propositie in 1 dag

Workshop: Propositie 

Informatie:

 propositie is dè basis voor marketing

1/2 of 1 hele dag 

✓ Value Proposition Canvas model

 interactief (tot ca. 10 personen)

 workshop rapport

 in company

 meer info >

v.a. 495,-

Doel:

Concreet doelgericht marketing plan

Opstellen: Marketing Plan

Informatie:

 analyse huidige situatie & concurrentie

doelstellingen benoemen

3 belangrijkste tactieken benoemen

 actieplan 100 dagen

 meten = weten inrichten

 aan de slag

 meer info >

Offerte op maat

Workshop 'Propositie in 1 dag' 

 

Wat is het voordeel van een goede propositie:

Een waardepropositie is een concrete verwoording van je de positionering, die je als bedrijf kiest, om klanten in je gekozen markt voor je te winnen. 

 

Een glasheldere relevante propositie van je bedrijf helpt klanten en prospects te overtuigen voor jouw producten of diensten en ondersteunt een sterkere marketing- en sales communicatie, betere website, gerichter adverteren en de juiste focus van je team.

Stappen van de 1-daagse workshop voor jouw propositie:

Stap 1: Intakegesprek 

Stap 2: Voorbereiding 

Stap 3: Workshop

  • Model Value Proposition Canvas ®  

  • Klantprofiel - begrijp de klant

  • Productprofiel -wat biedt je

  • Fit - klant & product koppeling

Stap 4: Uitwerking & nabespreking

Praktisch:

 

De workshop is een open en actieve sessie waarin stapsgewijs wordt samengewerkt. Weinig powerpoint, veel doen. Wij faciliteren, dagen uit en structuren. 

 

Propositie in 1 dag voor 1295,- 

Value Proposition Canvas
Workshop Propositie in 1 dag

Schrijven van een Marketing Plan 

 

Voordelen van een marketing plan:

Het schrijven van een helder en doelgericht marketing plan vergroot je kans op succes door het aanbrengen van focus, benoemen van concrete acties & activiteiten en het hebben van een planning. 

Duidelijke opzet van je marketing plan:

Er zijn vele opzetten voor een strategisch marketing plan. 

1. Doelstelling (0.5 A4)

Wat wil je bereiken: groei online omzet, marktaandeel vergroten, nieuw segment bewerken.

2. Bedrijfsstrategie (1 A4 max)

Wat wil je bereiken met het bedrijf (visie), wat is de huidige strategie, het kort beschrijven van de huidige propositie (wat en hoe bieden we aan) en een eenvoudige beschrijving van de markt/segmenten.

3. SWOT analyse: (1 A4)

Compacte analyse van je sterke (S) en zwakke (W) punten intern en de kansen (O) en bedreigingen (T) extern die ertoe doen om je benoemde doelstelling te realiseren. De vier onderdelen worden om net elkaar gekruist om een betere beeld te geven waar we nu staan. Hoe kunnen we sterkten inzetten om kansen beter te pakken.

4. Strategie: (1 A4 max)

Welke hoofdlijn stappen moeten we nemen voor het halen van de aangegeven doelstelling en op welke termijn. Hier kan een keuze zijn voor producten, marktsegmenten of marketing kanalen. 

5. Actieplan: (1 A4)

Wat zijn de belangrijkste eerste acties voor de komende 3, 6 of 12 maanden die moeten gebeuren om actief te starten. Van het aanpakken van je website of aanpassingen in je marketing team tot herzien van prijzen of nieuwe promoties. Actieplan moet eenvoudig, concreet, relevant en uitvoerend zijn.

6. Financiële onderbouwing (1 A4)

Concreet aangeven wat de uitvoering ongeveer gaat kosten (marketing budget) en welke resultaten we verwachten (klanten, orders, marge ..)

Praktisch:

 

Pragmarketing kan samen met jou een compleet marketing opstellen, coachen van je (junior) marketeer voor een een goed plan of het toesten van een reeds geschreven marketing plan waar je nog niet van overtuigd bent. Op basis van wat je concreet helpt, maakt Pragmarketing aanpak op maat. Met 1 gemeenschappelijk aspect... een duidelijk werkbaar strategisch marketing plan voor jouw bedrijf ! Vraag direct meer informatie aan: 

Marketing plan opstellen - Offerte op maat

Marketing plan MKB opstellen
bottom of page