marketing abonnement op groei
Marketing diensten | Adviesgesprek | Werkwijze | Over ons | Blog | Contact
Van lead naar omzet:​
​
Meer aanvragen, offertes en leads voeden je sales funnel. Goed lead management is onmisbaar.
-
meer goede marketing leads
-
leads correct kwalificeren
-
opvolging voor offerte of afspraak
-
geen dure CRM systemen
-
marketing & sales samenwerking
-
beter lead management in 4 stappen
​
Wat is het verschil tussen een marketing en sales funnel ?
​
Funnels zijn de belangrijkste stappen in het koopproces waarop je invloed wilt uitoefenen zodat je marketing of sales resultaat boekt. Voor de helderheid wordt het verschil tussen de marketing funnel en de sales funnel toegelicht. Een funnel in jouw bedrijf kan qua stappen best afwijken van de voorbeelden omdat een funnel niet standaard is. Wel de manier van werken om tot resultaat te komen:
Marketing funnel:
​
De marketing funnel is erop gericht om de beoogde doelgroep (on)bekendheid met je product of dienst naar aankoop te brengen:
​
✓ wat zijn de marktsegmenten
✓ op welke segment richten
✓ hoe positioneren
✓ bekendheid bij hoeveel v.d. 100 personen
✓ welk deel overweegt jouw product
✓ welk percentage heeft voorkeur voor jou
✓ hoeveel procent koopt je product
Sales funnel:
​
Sales funnels zijn doelgericht van te converteren van lead tot en met de order. De beste sales funnels worden doorgaans door marketing en sales afdelingen samen succesvol gemaakt.
✓ scoren van marketing & sales leads
✓ relevante marketing leads voor sales (MQL)
✓ lead nurturing, bewerken van leads
✓ afspraken maken, echte sales lead (SQL)
✓ adviseren, onderhandelen en verkoop
✓ succesratio sales % op leads
✓ omzet, marge, cost p/lead, cost p/order, ROI